środa, 8 kwietnia 2015

GRAMMATICAL WEDNESDAY - singular = plural


Koniec Świąt, czas zabrać się do pracy. W dalszym ciągu słów kilka o rzeczownikach. Tym razem przedstawię Wam rzeczowniki, których liczba mnoga wygląda tak jak liczba pojedyncza i tylko od kontekstu zdania zależeć będzie o co chodzi.  



SINGULAR (liczba pojedyncza) = PLURAL (liczba mnoga)


SHEEP      a sheep (owca) - two sheep (dwie owce)
                         My uncle has got thirty sheep on his farm.
                         Mój wujek ma 30 owiec na swojej farmie.
DEER        a deer (jeleń) - two deer (dwa jelenie)
                         I saw about ten deer when I was walking near the forest.
                         Widziałam około 30 jeleni kiedy spacerowałam niedaleko lasu.


i tak dalej... w poniższych przykładach będzie tak samo 

MOOSE - łoś
FISH - ryba
        cod - dorsz
        goldfish - złota rybka
        salmon - łosoś
        trout - pstrąg
        halibut - halibut
BISON - bizon, żubr
REINDEER - renifer
SHELLFISH - mięczak, skorupiak
DICE - kostka do gry
FRUIT - owoce
        grapefruit - gejpfrut
SPECIES - gatunek

Takich rzeczowników jest jeszcze kilka jak nie kilkanaście. Ja wybrałam dla Was te najbardziej popularne.

Jeśli chcecie sobie utrwalić te rzeczowniki, spróbujcie ułożyć z nimi zdania. Jedno zdanie z rzeczownikiem w liczbie pojedynczej a drugie z rzeczownikiem w liczbie mnogiej. Uważajcie tylko na formę czasownika. :) 

Powodzenia,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz