środa, 6 grudnia 2017

Obrazki w nauce języków obcych + konkurs

Lubicie uczyć się z czarno-białych książek? Ja nie lubię. Wydają się być nudne i nie atrakcyjne. Nasz mózg lubi obrazy, kolorowe ilustracje, które łatwo zapamiętać. A jeśli jesteś wzrokowcem to z łatwością przychodzi Ci uczenie się poprzez zapamiętywanie kolorów, rozmieszczenia elementów na stronie. 

Kojarzysz treści z obrazkiem i z łatwością je odtwarzasz. Używasz kolorów w nauce, zakreślasz lub podkreślasz ważne dla Ciebie słówka. Dodatkowo potrzebujesz ciszy, jakikolwiek dźwięk przeszkadza i rozprasza. 

Jesteś wzrokowcem? Ja jestem. Nie potrafię uczyć się z białej kartki, na której zapisałam jedynie słówka. Potrzebuję koloru. Dlatego w moim otoczeniu mam zakreślacze, kolorowe długopisy i uwielbiane przeze mnie kolorowe karteczki. 

Jeśli uczysz się podobnie do mnie to mam dla Ciebie rozwiązanie. 
Jest to jedna z najnowszych pozycji Wydawnictwa LektorKlett - Obrazkowy kurs językowy angielskiego

Gdy wspomniana pozycja po raz pierwszy wpadła w moje ręce, pomyślałam sobie - kolejna pozycja na rynku z kolorowymi obrazkami. Kolejna, jakich wiele. 
Jednak gdy dostałam paczkę od Wydawnictwa i na spokojnie przejrzałam książkę - oszalałam na jej punkcie. Jest genialna! Dlaczego? 

Po pierwsze, żaden z obrazków w książce nie jest przypadkowy. Żaden z nich nie jest tylko ozdobnikiem, a ma określoną funkcję, która pozwoli Ci na łatwiejsze zapamiętanie tego, co aktualnie przerabiasz. 
Po drugie, zastosowanie koloru idealnie wpasowuje się z zakreślanie w moich notatkach. Tak, jakbym zrobiła to ja. 
Po trzecie, trudniejsze słówka zastały przetłumaczone. Niby żadna nowość, ale... te słówka znajdują się dokładnie w tym samym miejscu, w którym zazwyczaj my tłumaczymy słówka, czyli nad nieznanym słówkiem. 

Przed każdym działem, a jest ich 20, znajduję się króciutki wstęp opisujący zazwyczaj kulturę i zwyczaje Wielkiej Brytanii bądź Stanów Zjednoczonych.


W Zjednoczonym Królestwie niektóre święta wiążą się z ciekawymi zwyczajami. Każdy kraj obchodzi święto patrona (saint's day). 1 marca, kiedy to przypada St. David's Day, Walijczycy przypinają sobie do ubrania narcyzy albo zieloną część pora. 17 marca mieszkańcy Irlandii Północnej świętują St. Patrick's Day zatykając zielony listek koniczyny do dziurki od guzika. 23 kwietnia raczej powściągliwie obchodzi się w Anglii St. George'a Day - czasami z czerwoną różą przypiętą do ubrania. A 30 listopada Szkoci obchodzą St. Andrew's Day grając na dudach.

Po takim wstępie zestaw ćwiczeń, zarówno na słownictwo, jak i zadania gramatyczne. Do każdego zadania umieszczono odpowiedzi, które znajdują się na tej samej stronie lub na stronie obok. Nie musisz wertować całej książki, aby sprawdzić czy udało Ci się poprawnie rozwiązać zadania. W rozdziale znajdziesz także zwroty dotyczące np. rezerwowania hotelu, spotkań czy rozmowy w sprawie pracy. 
Po każdym dziale znajduje się "Moje podsumowanie", w której znajdziesz typowe zwroty, słownictwo a także krótkie zadanie dla Ciebie ;) 


Nie ma w książce skomplikowanych zadań ani długich i nudnych formułek gramatycznych. Do książki dołączono płytę z nagraniami rodowitych Brytyjczyków.
Jeśli chodzi o słownictwo, nie jest ono zbyt bogate. Ale wychodzę z założenia, że lepiej opanować mniej a lepiej :) 

Książka została wydana w atrakcyjnie oprawie. Dla mnie to bardzo ważne. Lubię uczyć się z ładnych książek oraz lubię korzystać z takich książek na kursach, które prowadzę.

Przetestowałam pozycję na moich osobistych kursantach i powiem Wam, że byli zachwyceni. 



Chcecie poczuć podobną radość z korzystania z książki jak moi kursanci (i ja również)? Jeśli tak, to fantastycznie - mam dla Was konkurs wraz z nagrodami - 3 książki "Obrazkowy kurs językowy angielskiego" Wydawnictwa LektorKlett. 

Co trzeba zrobić, żeby wygrać książkę? Wystarczy odpowiedź na pytanie:

Jak wykorzystasz "Obrazkowy kurs językowy angielskiego"? 
Dlaczego Tobie mam go podarować?

Umieść swoją odpowiedź w komentarzu pod tym postem. 

REGULAMIN KONKURSU
1. Organizatorem konkursu jest autorka bloga English with Ann - Ania Starzyńska. 
2. Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytania: Jak wykorzystasz "Obrazkowy kurs językowy angielskiego"? Dlaczego Tobie mam go podarować? Odpowiedź należy umieścić pod postem, w którym ogłoszono konkurs.
3. Komentarz musi posiadać oryginalną treść i nie może być skopiowany, ani użyty w innym konkursie.
4. Nagrodą w konkursie jest "Obrazkowy kurs językowy angielskiego" Wydawnictwa LektorKlett. 
5. Jedna osoba może przesłać jedną odpowiedź. W przypadku nadesłania przez jedną osobę dwóch odpowiedzi, tylko pierwsza odpowiedź będzie brana pod uwagę. 
6. Konkurs trwa od momentu publikacji do 11 grudnia 2017 roku do 23:59 czasu polskiego.
7. Fundatorem nagród w konkursie jest Wydawnictwo LektorKlett.
8. Zwycięzcami zostaną te osoby, których odpowiedzi zostaną uznane za najciekawsze i najbardziej oryginalne.
9. Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu wyłonienia zwycięzców, nawiązania kontaktu oraz dostarczenia nagrody w przypadku ewentualnej wygranej.
10. Zwycięzca zostanie poinformowany o wygranej drogą mejlową.
11. W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą w ciągu 24h od momentu opublikowania wyników, organizator zastrzega sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
12. Wyniki konkursu zostaną opublikowane po jego zakończeniu na blogu English with Ann oraz zostanie udostępniona na Facebooku.
13. Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści tego regulaminu.


Powodzenia!

8 komentarzy:

  1. To będzie idealny prezent dla mojej siostry! Bo nie tylko od święta trzeba myśleć o innych :)
    talvi@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wykorzystam tę książkę? Dogłębnie i bardzo intensywnie :) Wspaniale rozrusza do mówienia, ale również może być znakomitą bazą do pisania. Z pewnością tematyka kulturowa zaciekawi niejednego ucznia, a gdy takie informacje podawane są, że tak powiem przy okazji, bez nacisku, to łatwiej zostaną zapamiętane ;) Bardzo, ale to bardzo zaciekawiła mnie ta pozycja książkowa :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Od zawsze interesowała mnie historia, a od kiedy pokochałam język angielski to również zakochałam się w krajach anglojęzycznych, ich historii i kulturze. Moim zdaniem nauka języka obcego musi iść w parze z dorobkiem kulturowym danego kraju, i znajomość tradycji i historii znaczenia pomaga w rozumieniu i nabywaniu języka. Przeważnie w wielu pozycjach do nauki angielskiego temat kultury jest niestety traktowany po macoszemu, a myśle, że nabywanie języka jest o wiele łatwiejsze poprzez nabywanie didatkowej ciekawej wiedzy niż wkuwaniu zasad gramatycznych itp. Książka ta pomogłaby mi w pogłebieniu informacji na temat krajów anglojęzycznych, ale nie tylko bo czytając ciekawostki w tym samym czasie uczyłabym się języka w przyjemniejszej dla mnie formie. Potem informacje pomogłyby mi w dyskusji z native spekarami, kt zawsze warto zaskoczyć wiedzą na temat ich kraju, zawsze to dobry początek do dyskusji:) i na pewno obrazki odgrywałyby dla mnie bardzo dużą rolę. Z książki mogłabym korzystać razem z moją córką, kt zabrałabym w podróż do Anglii, Walii czy Szkocji, w przyszłości taka książeczka posłużyłaby nam za przewodnik, żeby odwiedzić wszystkie te miejsca, o których się dowiedziałyśmy z tej super pozycji. Będziemy wdzìeczne za taka możliwość. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Drogi Święty Mikołaju... jest sprawa...pisze do Ciebie ten list ponieważ chciałabym dostać na Gwiazdkę: Obrazkowy kurs językowy...tak tak, angielskiego...dlaczego właśnie ja? Bo byłam grzeczna w tym roku..i chodziłam codziennie do szkoły...i dobre oceny stawiałam...Dlaczego akurat taki prezent? Myślę, że jest ciekawą alternatywą dla szkolnych podręczników, w których niewiele materiału poświęconego jest kulturze i zwyczajom krajów anglojęzycznych... A lekcje cool-turówkowe są przecież najciekawsze! Elfy mówiły mi w tajemnicy , że do książki dołączona jest jeszcze płyta! Ciii, nie martw się. nie powiem nikomu...To będzie nasz sekret! Także wiesz Mikołaju, czekam na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby... gdybyś jednak uznał, że książka ta przyda się bardziej komuś innemu, nie będę na Ciebie zła...za rok też jest Gwiazdka:)

    OdpowiedzUsuń