środa, 1 czerwca 2016

Writing for matura czyli książka o pisaniu


Nie od dziś wiadomo, że książki Romana Ociepy są fenomenalne. Ja mam przyjemność zrecenzować książkę "Writing for matura" Wydawnictwa Polonsky. Książka doskonali umiejętność redagowanie wypowiedzi pisemnych na poziomie podstawowym (poziom B1), rozszerzonym (poziom B2) i dwujęzycznym (poziom C1). Skierowana jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, a głównie do maturzystów.



Książka podzielona jest na 30 rozdziałów. Poza spisem treści, znajduję się mapa książki, czyli co dokładnie w danym rozdziale znajdziemy. Ciekawe rozwiązanie, bo często w spisach treści nie jest dokładnie zdefiniowane co jest w poszczególnych rozdziałach.



Każdy z rozdziałów rozpoczyna się wypowiedzią modelową, po której należy wykonać kilka ćwiczeń (klucz do nich jest ostatnią częścią książki). Obok ćwiczeń znajdują się podpowiedzi, wskazówki oraz rady eksperta. Na samym końcu rozdziału znajduje się także przykładowe zadanie maturalne, które należy wykonać w części książki nazwanej "Twoje wypracowania". Znajduje się ona po wszystkich 30 rozdziałach. Każde wypracowanie możemy wyciąć i oddać do sprawdzenia, lub zebrać od uczniów :) tak, aby nie nosić ze sobą 30 książek :)

Ćwiczenia znajdujące się w książce są bardzo różne, jest to układanie wyrazów w logiczne i poprawne zdania, wybór poprawnej odpowiedzi spośród a,b,i c, parafrazowanie, tłumaczenie części zdań z języka polskiego na angielski czy też uzupełnienie tekstu odpowiednimi wyrazami i jeszcze pewnie kilka.

Wiecie co mi się najbardziej podoba w tej książce (generalnie wszystko, tak) - każde ćwiczenie jest na jednej stronie, tzn, że nie muszę przekręcać kartek, żeby zerknąć na polecenie. Tak mnie to czasami irytuje, że nie chcę mi się ani robić takich ćwiczeń ani ich sprawdzać. W książce w bardzo fajny sposób przedstawione są pewne zagadnienia gramatyczne, a jak powszechnie wiadomo gramatyczna nazistka ze mnie jest.

Zadałam sobie pytanie, czy czegoś mi brakuje... na pierwszy rzut oka niczego... ale po pewnym czasie zaczęło mi brakować banku charakterystycznych zwrotów, które wykorzystujemy np. przy rozprawce czy zaproszeniu. Ale to ma też swoje plusy, stwórzmy to sami lub z naszymi uczniami.


Jeśli jeszcze nie uda mi się Was przekonać to zajrzyjcie do środka książki >>>KLIK<<<

A jeśli się przekonaliście, to zachęcam do zakupu. Naprawdę warto!
Pod tym linkiem: POLONSKY możecie zakupić nie tylko "Writing for matura" ale także pozostałe pozycje Wydawnictwa. 

Recenzja tej pozycji była dla mnie przyjemnością. Autorowi gratuluję i dziękuję :) 



2 komentarze:

  1. TO coś idealnego dla mnie:) Musze koniecznie zerknąć do tej książki i od razu spojrzę tez na inne tytuły tego wydawnictwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. :) jest jeszcze kilka sztuk w promocyjnej cenie :)

      Usuń