niedziela, 10 lipca 2016

English Matters 59/2016


Hello!
Jak mijają Wam wakacje, bo mi bardzo szybko. Czasami nawet za szybko. Ale są takie momenty kiedy mogę zwolnić i poświęcić chwilę czasu na relax, a że ja nie umiem leżeć bezczynnie... tym razem odpoczywałam przeglądając i czytając English Matters. Co znajdziemy w środku? Leonardo DiCaprio, Roberta Lewandowskiego oraz wielu prezydentów USA.


This and That
Tym razem przeczytamy "10 Habits of a Time Management Guru" czyli słów kilka o zarządzaniu czasem; "A Place to Visit Before You Die" czyi miejsce do odwiedzenia przed śmiercią; "Saying Something Funny!" czyli troszkę humoru; "Kind-Hearted Shoemaker" czyli o szewcu z dobrym sercem oraz "Antikythera Mechanism" czyli o jakiś mechanizmach, na których ja się kompletnie nie znam.


People and Lifestyle

Roberta Lewandowskiego chyba nikomu nie muszę przedstawiać. Gwiazda polskiej piłki nożnej. Tekst od którego nie mogłam się oderwać, nie dlatego, że jestem największą fanką piłki nożnej, ale dlatego, że jest napisany w bardzo ciekawy sposób. Czyta się go tak jak bajkę, łatwo i przyjemnie. W tekście znajdziemy kilka idiomów. Spojrzałam na niego też z innej strony. Jest idealny dla chłopców do ćwiczenia słowotwórstwa. Wystarczy z tekstu wymazać kilka słów i spróbować je samodzielnie uzupełnić. A na koniec tekstu kilka ciekawostek. I też zadanie dla ucznia i nauczyciela. Ale o tym napiszę innym razem. 
"Looking for Love". Kto nie szuka miłości... ten kto ją znalazł... Wywiad z Matt'em Fuller, który był zaangażowany w biznes online'owych randek. Odpowiada dlaczego ludzie decydują się na randki online, jak rozwijał i rozwija się jego biznes oraz o swoim największym sukcesie. Reszty Wam nie zdradzę
Golden Boy to może być tylko Leonardo DiCaprio. Hollywoodzka gwiazda, która doczekała się w końcu Oskara. Krótka biografia gwiazdora przedstawia nam początki jego kariery, hity i totalne porażki oraz naświetla co co czego Leonardo w przyszłości. A myślę, że przed nim przyszłość pełna sukcesów. 


Culture
"Scotland Yard Under the Microscope" Czy Szkocja kojarzy się Wam z detektywami i tajemniczymi historiami? A wiecie co to jest Scotland Yard? A może chcecie poczytać kilka ciekawostek o brytyjskich policjantach zwanych bobbies? 
"Presidental Portraits" czyli kilka słów o kilku amerykańskich prezydentach. Nie o wszystkich, bo się nie da. Niektórzy z amerykańskich przywódców pozostawili trwały ślad w historii. Ronald Reagan, Theodore Roosvelt, John F. Kennedy czy Barack Obama. W tym artykule nie macie co liczyć na nudne biografie. Tekst równie ciekawi jak Ci wszyscy ludzie, napisany w ciekawy sposób. Słowniczek się przydaje bo mamy tu trudne słowa. Ale ja wierzę, że dacie radę. 


Conversation Matters
Najciekawsza cześć magazynu. English Matters przyjrzał się kilku najlepszym dialogom z brytyjskiego kina, np. "Cztery wesela i pogrzeb". Ja już widzę jaki zrobię z tego użytek. Polecam Wam ten artykuł, ponieważ nauka języka angielskiego przez oglądanie filmów jest jednym z najlepszych sposobów. W filmach poznamy żywy język, taki którego ludzi faktycznie używają, a nie ten podręcznikowy.


Language
"English is Sexy!" Kto sie zgadza ręka do góry. Przecież w języku angielskim każdy wyzna miłość. I love you! jest najpopularniejszym wyznaniem miłosnym... Po drugie, tyle piosenek o miłości jest w języku angielskim. Także zapomnijscie o francuskim. English is sexy!


Travel
Klejnot Indonezji, wyspa Bali, pełna świątyń. Bali, bo o niej mowa, staje się coraz częstszym kierunkiem zagranicznych wyjazdów. Przyznam się, że to zupełnie nie moja klimaty i nie czułabym się tam dobrze. Nie ciągnie mnie tam w ogóle. Mimo tego tekst czytałam zaciekawiona i nie mogłam się od tego oderwać. Może to dlatego, że czytałam coś co jest dla mnie całkowitą nowością, albo dlatego, że jest ciekawie napisany. To musi ocenić ten, kogo to interesuję. Przyjemnej podróży z angielskim na Bali.

Leisure
Let's dance. Kto lubi tańczyć? A może lubicie oglądać jak inni tańczą. Jeśli tak, to polecam Wam artykuł "The Swinging Screen". W artykule poczytamy o "tańczących" filmach, zarówno tych z początku XX wieku, jak i tych najnowszych. Autor zwraca uwagę na ewolucję tańca na przestrzeni lat. Dodatkowo dostajemy garść idiomów związanych z tańcem. 
Na końcu magazynu mamy "Footloose" w częściach. Znacie tę piosenkę prawda? Jest w niej mnóstwo czasowników frazowych, są idiomy lub zwroty oraz skróty. 

A dla tych, co piosenki nie znają:


Miłej lektury :)



P.S. Do magazynu dołączone są pliki dźwiękowe do niektórych artykułów (do ściągnięcia ze strony internetowej magazynu) oraz lista słówek z magazynu (w formacie pdf).

Wszystkie zdjęcia zaprezentowane w powyższym wpisie pochodzą z magazynu dla uczących się języka angielskiego "English Matters" 59/2016.

2 komentarze:

  1. a gdzie znajdę ten magazyn, bardzo mnie zaciekawiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magazyn na pewno można kupić w Empiku lub przez stronę ColorfulMedia. W innych miejscach nie sprawdzałam.
    Ania

    OdpowiedzUsuń