sobota, 6 maja 2017

2 dni do matury

Cześć,
To już pojutrze. Denerwujecie się czy totalny luz? W każdy razie dawka ćwiczeń dla Was. 


Jeśli z jakimkolwiek zadaniem macie problem, piszcie proszę w komentarzach. Na każde pytanie odpowiem. 

Zadanie maturalne pochodzi z arkuszu maturalnego z 2015 roku. Oczywiście, ze strony CKE.   



zadanie maturalne, 2015, poziom rozszerzony, stara formuła


Uzupełnij zdania 9.1.–9.4., wykorzystując podane w nawiasach wyrazy w odpowiedniej formie. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeżeli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów. Uwaga: w każdą lukę możesz wpisać maksymalnie pięć wyrazów, wliczając w to wyrazy już podane.

9.1. When I was a lecturer at university, I (use / speak / public) ________________________ ________________________________ at least three times a week, but since I retired it has happened only occasionally.

9.2. I have to write down this limerick. I won’t manage (learn / it / heart) ___________________________________________________________ in five minutes.

9.3. The manager’s sarcastic comments (prevent / I / express) ______________________________________________ my opinion at the last meeting.

9.4. If I knew how to ski, I (go / ski) _______________________________________________ with a group of friends last weekend.



Zadanie - Wstaw słowa z nawiasów we właściwej formie.

1. Long hair and miniskirts were not socially _________________ (accept) in the fifties.

2. Several ____________________ (survive) have been picked up from the sinking ship. The others are still being looked for.

3. Brian’s father is a ____________________ (music). He plays the trombone in a band.

4. It’s a great ____________________ (please) to meet school friends after so many years.

5. Ann is the one I love the most. She is my ___________________________ (love) granddaughter.


Zadanie - Uzupełnij drugie zdań tak, aby zachować znaczenie zdania pierwszego. Wykorzystaj podane słowo, nie zmieniaj jego formy. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie sześć wyrazów.

1. It’s a pity I sold my car.     HAD 
    I wish _________________________________ car.

2. I advise you to stop drinking so much.     WOULD
    If I _________________________________ drinking so much.

3. I’m sorry I can’t help him.     COULD
    I wish _________________________________ .

4. The dentist is filling her tooth.     BY
    Her tooth ________________________________ dentist.

5. Nobody said anything.     WAS
    Nothing _________________________________ .


Mam nadzieję, że ćwiczenia nie okazały się za trudne. Jeśli jednak macie jakiekolwiek wątpliwości, ściągnijcie plik PDF i sprawdźcie swoje odpowiedzi. 

>>>PLIK PDF<<<

Powodzenia!
Good luck!

5 komentarzy:

  1. wstawila pani arkusz nie odpowiedzi
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedzi powinny być na samym końcu pliku.

      Usuń
    2. Odpowiedzi powinny być na samym końcu pliku.

      Usuń
  2. Cześć. Uczę się języków przy użyciu https://preply.com/pl/Leipzig/korepetycje-z-angielskiego.
    Nauczyłem się angielskiego używając tej site. Chciałbym znaleźć dodatkowe źródła, aby ćwiczyć i poprawiać swoją wiedzę i zacząć naukę nowych języków. Jak możesz mi pomóc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!
      Mogę polecić Ci mojego bloga, to oczywiste. Z innych stron czy aplikacji polecam Duolingo oraz aplikacje poprzez które możesz rozmawiać z innymi. Nie pamiętam dokładnie jak ta aplikacja się nazywa, ale poszukam.
      Pozdrawiam
      Ania

      Usuń