poniedziałek, 23 marca 2015

ENGLISH IDIOMS - black



Dziś na blogu zrobi się nieco ponuro, ponieważ w dzisiejszym wpisie przedstawię Wam idiomy z kolorem czarnym, których jest całkiem sporo. Wybrałam dla Was te najważniejsze. Mam dla Was również dobrą wiadomość, za tydzień będzie bardziej kolorowo, niebiesko, czerwono, żółto, różowo... 






black sheep - czarna owca

          He is a black sheep in his family.      
          On jest czarną owcą w swojej rodzinie. 

black ice - gołoledź 

          At six o'clock yesterday morning, there was black ice on the road.      
          O szóstej rano wczoraj, była gołoledź na drodze. 

the new black - nowy, aktualny trend

          Do you think that grey is the new black this year?    
          Myślisz, że szarość jest nowym trendem w tym roku?

black out - (1) stracić przytomność, (2) zgasnąć

          (1) She suddenly blacked out and I didn't know why.
          Ona nagle straciła przytomność a ja nie widziałam dlaczego.
          (2) It's annoying when lights black out.
          To irytujące kiedy światło gaśnie.

blackmail - szantaż; szantażować

          My best friend was blackmailed two years ago but now everything is OK
          Moja najlepsza przyjaciółka była szantażowana dwa lata temu ale teraz jest wszystko w porządku. 
  
to be in someone's black books - być na czyjejś czarnej liście

          He is in my black books because he doesn't learn English. 
          On jest na mojej czarnej liście ponieważ nie uczy się angielskiego. 
  
to be in the black - byś wypłacalnym; być na plusie

          His company wasn't in the black last year. 
          Jego firma nie była wypłacalna w zeszłym roku. 

in black and white - czarno na białym 

          It's good to have a guaratntee in black and white
          Dobrze jest mieć gwarancję czarno na białym.  
  
black and blue - posiniaczone ciało

          Jeremy was black and blue after his accident. 
          Jeremy był cały posiniaczony po swoim wypadku.

to give someone a black eye - podbić komuś oko

          Someone had given Tom a black eye but it showed up after twa days
          Ktoś podbił Tomowi oko ale pokazało się to po dwóch dniach.



Po dwóch ostatnich idiomach chyba mnie coś boli.... 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz